Czy znasz miejską legendę o żółtym walkmanie Sony? Historia ta, ma nam pokazać niebezpieczeństwo pytania naszych klientów o deklarację zakupu danego produktu. W tym przypadku, chodziło o nowy, żółty – bardziej “sportowy” – model walkmana. Grupa fokusowa stwierdziła, że pomysł im się podoba i są chętni do zakupu. Jednak, gdy Sony wyprodukowało tego walkmana, nikt nie chciał go nabyć.
Jak więc możemy uniknąć podobnych pułapek, starając się zrozumieć naszych klientów i ich potrzeby, ale nie pytając ich wprost? Na to właśnie pytanie odpowiada koncepcja Lean Startup!
Lean Startup mówi o tym, w jaki sposób projektować niskokosztowe eksperymenty, które pozwolą zweryfikować dowolną hipotezę dotyczącą zachowania użytkownika, bądź klienta.
Dzisiaj w HL Tech odbyły się otwarte warsztaty, podczas których stosowaliśmy podejście Lean Startup. Uczestnicy warsztatów zostali podzieleni na grupy. Poprosiliśmy każdą grupę, aby zastanowiła się nad potencjalnym produktem i potrzebą, którą może on spełniać, a następnie sformułowała hipotezę i zaprojektowała eksperyment, który pomoże ją szybko zweryfikować. Wśród hipotez znalazły się następujące:
Główne wnioski z warsztatów?